Het spoorboekje van Centraal Station Hypotheken
De diensten van Centraal Station Hypotheken brengt je van A naar B met een aantal tussenstations. Hieronder lichten we de verschillende fases in het hypotheekproces aan je toe.
Vrijblijvende oriëntatie
Kennismaken en de mogelijkheden verkennen, dat is het doel van het orientatiegesprek. Het oriëntatiegesprek is vrijblijvend en verplicht je tot niets. Je enige investering is tijd. Tijd om te checken of Centraal Station Hypotheken voor jou de juiste partij is om je hypotheek af te sluiten.
Stukken verzamelen
Wij hebben informatie van je nodig om je goed te kunnen adviseren. Later in het proces heeft de geldverstrekker die informatie ook van je nodig. De geldverstrekker vraagt de informatie via kopieën van documenten aan te leveren. Wij vragen aan het begin van het hypotheekproces zo veel mogelijk van de hypotheekstukken bij je op. Wij controleren de stukken nu al, dit bespaart je straks tijd als de geldverstrekker de stukken nodig heeft.
Inventarisatie van wensen en doelen
We bespreken met je hoe je hypotheek er uit moet zien. Welke maandlasten zijn acceptabel en hoeveel zekerheid wil je hebben? De antwoorden op deze vragen en de informatie uit de stukken zijn de basis voor het advies. Natuurlijk is er voor jou ook alle ruimte om tijdens dit gesprek vragen te stellen. We doen het samen.
Analyse en advies maken
We analyseren alle informatie en maken een financieel plaatje van je huidige situatie. Vervolgens adviseren we je over de hypotheekconstructie en laten zien hoe je er financieel voor staat als je de geadviseerde hypotheek afsluit. We kijken niet alleen naar de betaalbaarheid van je hypotheek op dit moment, maar toetsen ook de betaalbaarheid bij pensionering, bij overlijden, bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Alle informatie verwerken we in een duidelijk adviesrapport.
Adviesgesprek
Zo’n adviesrapport bevat veel informatie. We presenteren jouw hypotheekadvies, lichten de constructie en keuze voor de geldverstrekker toe en beantwoorden al je vragen.
Offerte aanvragen
Als we het eens zijn over de hypotheekconstructie en de geldverstrekker, dan vragen wij bij de geselecteerde geldverstrekker of bank de hypotheekofferte aan. Meestal ontvangen we dezelfde dag nog de offerte. Wij controleren of de offerte conform de aanvraag is en als dat het geval is, sturen we je de offerte ter ondertekening toe.
Acceptatie door geldverstrekker
De ondertekende offerte en alle benodigde hypotheekstukken hangen we digitaal in het dossier van de geldverstrekker. De acceptanten van de geldverstrekker accorderen de stukken en sturen hun dossier voor verdere afhandeling naar de notaris van je keuze.
Tekenen bij notaris
We plannen een afspraak bij de notaris. We vragen een kopie van de hypotheekakte en de afrekening bij de notaris op en controleren deze. Bij de notaris teken je de hypotheekakte waarmee je nieuwe hypotheek een feit is.
Dagelijkse hypotheekcheck
We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu de juiste keuze maakt, maar ook na het afsluiten van je hypotheek de zekerheid hebt dat je niet te veel betaald. Iedere dag rekenen we daarom jouw hypotheek door. Zodra we merken dat het voordeel oplevert om je hypotheek over te sluiten, nemen we contact met je op.
Onderhoudsgesprek
We adviseren je de hypotheek die bij jouw situatie past. Na het afsluiten van je hypotheek verandert er veel in je leven en -gek genoeg- blijf je al die tijd dezelfde hypotheek houden. Dat doen wij anders. We plannen een onderhoudsgesprek. Tijdens dat gesprek bespreken we wat er allemaal verandert is (bij jou, bij je werkgever, bij de gelverstrekker en in wetgeving) en geven je advies over het aanpassen van je hypotheek.
Meer weten?
Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op. Voor alle duidelijkheid: als je hier je mailadres en telefoonnummer achterlaat zit je nergens aan vast.